30 Nisan 2016 Cumartesi

Dance !! \ (*◡*) /


Herkese mutlu hafta sonları :) 

Dün twitter'dan öğrendiğim kadarıyla " Dünya dans " günüymüş. Dans etmeyi beceremeyen Mariposa olarak tabiki dünü dans ederek geçirmedim.Kaldı ki dünya dans günü ne demek kim koymuş da dünya dans günü olmuş onu da bilmiyorum mesela  alışveriş yaptığımız satıcıya bugün dünya dans günü dans ederek ödesem olur mu desek  tamam der miydi ?   aklımda deli sorular :) 
Peki öyleyse bugün dünya ne günü , vardır elbet bugün de dünya bir şey günü eğer yoksa ben bugünü dünya  erik günü ilan edebilir miyim acaba ?

Kim karışır ki bugün dünya erik günü yay !!  \ (•◡•) /

Dünya erik günü için ne yapabiliriz bilmiyorum ama size aslında dün için hazırladığım bir dans müzikleri listesini " dünya dans günü " şerefine paylaşabilirim :) Ben ve dans ! Muhteşem bir ikili değiliz kabul ama bence Mariposa 'ya göre dans şarkıları nasıl olurmuş bir bakın derim :) 

** Aaa Mariposa dans listesi hazırlamış akşamki " house party" imde kullanayım diyenler varsa gece 12 'den sonra yayına sürmesini tavsiye ederim eve gelen misafilerinizi hemen kaçırmak istemezsiniz öyle değil mi :D 












**Evet popüler kültürün çoğu şeyinde olduğu gibi ne olduğu belirsiz dans şarkılarını da sevmiyorum .

**Ama bu demek olmuyor ki bu listenin farklı versiyonları gelmeyecek , farklı tarzda dans şarkılarını sizlerle buluşturmaya devam edeceğim. Önümüz yaz yok öyle düğünlerde  demet falan çalma 65daysofstatic çalınacak bundan sonra :P 

Meydan Okuma 16-17-18

16 . El yazınızı gösterinnn 

El yazısı oldukça saçma geldi zaten yazım çok da kötüdür.Üniversitedeyken kimse benden not almazdı cidden okuması zor bir yazım var bu ve diğer sebepten ötürü hemen iki dakikada bir şeyler karalayayım dedim. 
Biliyorum yeteneğim yok ama olsun ben yazı yazmayı  resim çizmeye göre daha çook  seviyorum


(ilerleyen zamanlarda, bir kaç kitap devirdikten sonra ,eğitimli olarak çizimlerime başlayacağım :))


17. Burcunuz nedir ? 

**** YENGEÇ ! :) Blogger olupta yengeç olmamak ayıp olurdu sanırım ne kadar çok yengeç varmış bu challenge sayesinde öğrendim , burçlar konusunda pek bir fikrim yoktu nedir ne değildir neyi severler nasıldırlar bir tek yengeçler anaçtırlar çocukları severler korumacıdırlar onu biliyordum meydan okuma sayesinde  farklı yanlarını öğrendim bu hayatımda çok mu şey değiştirdi tabiki hayır eğer gerçekten burçlar gerçeği yansıtsaydı 12 nin kombinasyonları haricinde insan çeşidi olmazdı herkes birbirine benzerdi ama o kadar farklı insan var ki .. 

Neyse yengeçler hakkında nedir ne değildire geçmeden önce dukuju'nun şu yazısını okumanızı öneririm tık tık oldukça güzel yengeçleri anlatmış .Ben yıllardır annem ve babamın farklı kişiliklere sahip olmasından dolayı gel gitlerim oluyor sanırken meğersem burçtanmış yaa :P  

**** Jean Jacques Rousseau / George Orwell da yengeç burcundanmış ikisini de çok severim uslupları ve  eserlerindeki içerikleri kendime oldukça yakın bulurum 

**** Gelelim  Benzeyen benzemeyen yönlerimize 

*İyi niyetlidirler ( saflık derecesinde hem de )

*Sezgisel olarak son derece kuvvetlidirler 

*Bir şeye ulaşmak için aceleci davranmaz. Aldıkları kararın ne olduğunu kestirmek oldukça güçtür. 

* AY 'ın etkisinde olan bir burçtur (Evet AY  ile sıkı bir ilişki içerisindeyim , doğrudur her gece kendisini görmeden uyuyamam :) ) 

*O kadar çok konuşmasına rağmen, söyledikleri sözlerin içinde kendisi hakkında bir şey bulmak oldukça zordur. ( who i am ? do you know  me B)  ) 

*İntikam alma arzuları vardır.( Yok artık benim miii :O Dünyadaki en unutkan insanım bugün kızsam yarın sizin için canımı verebilirim  yoktur öyle kindarlıklarım )

*Soğukkanlılık özelliğini biraz daha geliştirmek Yengeç burcuna iyi gelebilir (KÜLLİYEN YALAN, Oldukça  Soğukkanlıyımdır :) )

Bu kadar yetsin eğer burçlara İnananlarınız varsa   şu siteden bakabilir :) 

18. Katıldığınız ilk konser hangisi ?

Katıldığım ilk konser ailemle birlikte gitmiştim   Selda Bağcan'nın konseriydi stadyumda yapılan bir konserdi .Ben ufaktım şarkıcı ufaktı ama stadyum büyüktü insanlar çoktu ...  

Öyleyse bu muhteşem şiirin Selda Bağcan yorumunu dinleyerek bir sonraki soruda görüşürüz diyelim :) 
 
(Selda Bağcan - Sevgilerde )



28 Nisan 2016 Perşembe

Meydan Okuma 13-14-15

13. Favori Şiiriniz var mı ? 

Favori şiiri olarak değil de sevdiğim şiirlerden biri olarak düşünebiliriz aklıma geldi paylaşmak istediğim bir şiir yoksa daha çok beğendiğim şiirler elbette vardır  :)

İnsanlığın Sınırları 

Eğer o eski Mübarek Tanrı, 
Devrilip dönen
 Bulutlar üstünden
 Mutlu şimşekler
 Serperse yere; 
Kalbimde çocuksu 
Bir bağ ve korku, 
Öperim sarılıp Eteklerini. 
Çünkü bir insan 
Mutlu Tanrılarla Ölçmesin kendini.
 Kalkıp yerinden 
Değerse başıyla 
Yıldızlı göklere, 
Kurtulur ayağı
 Bastığı topraktan 
Eğlenir yel, bulut 
Bu hevesiyle. 
Fakat o, kemiği 
Etiyle yiğitçe, 
Durarak basarsa 
Bu sağlam yapılı
 Dünyanın böğrüne; 
Yetişmez o zaman
 Benzetmek kendini 
Bir asma dalına 
Yahut meşeye
 Nedir ayıran 
Tanrıyı kişiden? 
Sayısız dalgalar,
 Durmadan değişen, 
Ölümsüz bir akış: 
Bir dalga kaldırır, 
Bir dalga yok eder
Ve bizi batırır. 
Küçücük bir çember
 Sınırlar bu ömrü.
Sayısız nesiller
 Durmadan dizilir
 Daima var olan 
Bu sonsuz zincire.
"Johann Wolfgang von Goethe "
Çeviri: Selâhattin BATU

14 .Özel bir yeteneğiniz var mı ? 

Hangi şarkıyı isterseniz isteyin  , şarkıyı ezbere bilmiyor olsam bile onu ıslıkla çalabilirim :) Islık konusunda baya iyiyim kendime güveniyorum  rakiplerimi bekliyorum :D 
Lisedeyken arkadaşlarla bir oyun oynardık, ben ıslıkla bir şarkıyı çalardım onlar da bilmeye çalışırdı. Hep de bilirlerdi çünkü çok güzel çalardım :P


Sonraa gitar ve bateri maceralarım oldu ama devam ettiremedim ,utanıyorum. :/ 

15.Favori Mevsiminiz Hangisi ? 

Mütemadiyen üşüyen bir insanım , hatta şuan bile battaniye ile oturduğumu itiraf etmeliyim :) Ama bu demek oluyor ki yazı seviyorum , sıcağa gelemiyorum soğuğa da gelemiyorum. Benim için sanırım en ideal mevsim ilkbahar , ister istemez içimi bir sevinç bir mutluluk kaplıyor ,  hayat diyorum yaşanmak için var ve bizi bekliyor aç kapını bekletme hayatını ! 

25 Nisan 2016 Pazartesi

Meydan Okuma 10-11-12

Herkese mutlu haftalar :) Aslında bir haftasonu yazısı olacaktı ama yoğunluktan yazamadım bugüne kaldı öyleyse hız kesmeden cevaplara başlayalım :) 



10.Bize biraz güçlü yönlerinizden bahseder misiniz ? 


-Çok fazla meraklıyım bu da beni birbirinden alakasız konularda bilgili yapıyor . Çoğunlukla ikili diyaloglar da bunu nerden biliyorsun , her şeyi bilmek zorunda mısın gibi sorularla karşılaşıyorum. Bu sözleri duymam da , Çevrem de fazla bilgili insanın olmayışı da etkili ama bilgili olanlarda genelde bir konuda bilgili olduğu için her halükarda bu sözü de onlardan duyuyorum. 

Ama ne yapayım bu biraz hayat ile benim aramda bir oyun gibi oldu , yeni bir şey öğrenmediğim günü yaşanmamış sayıyorum dolayısıyla her güne yeni bir bilgi yaşadığımı hissettiriyor bana ve her yeni öğrendiğim şey ne kadar  cahil olduğumu yüzüme vuruyor , öğrenilecek daha çok şey var ömür biter öğrenilecek şey bitme :) 
Mesela bugün içinde  öğrendiğim bir kaç şeyi  sizinle paylaşayım ;

*Hellim peyniri kızartılarak yenilirmiş. Daha önce keçi peynirini kızartıldığını biliyordum ama hellim peynirini kızartarak yememiştim.


*Koca bir imparatorluğun yanında "çocuk" kalan meclisin açılışı vesilesiyle 23 Nisan'a çocuk bayramı denildiğini öğrendim .


*İngiltere'de Lloyd George hükümetinin olduğu sırada dış işleri bakanlığı yapan Arthur Balfour 'un yayınladığı  "balfour deklarasyonun " da hali hazırda Filistin toprakları işgal edilerek  kurulan İsrail devletini kurma aşamalarında yardım edeceklerini açıklayarak  israil devletini kurma sürecinde önemli bir rol oynamış.


*Sadece Down sendromluların işlettiği bir kafe olduğunu öğrendim (bu beni oldukça sevindirdi) 


*1 cm kadar kendi kendini onarabilen plastikler bulunmuş ( çok heyecan verici değil mii )


Sanırım bugünlük kadar başka yeni bir şey öğrendiysem de hatırlayamadım şuan :)  Hepsi birbiriyle alakasız şeyler evet ama size başta demiştim bilgi olsun da nasıl olursa olsun :D


- Hislerim çok kuvvetlidir. Çoğunlukla mantığımın sesini dinlesem de bir kişi hakkında düşündüklerim genelde doğru çıkıyor aslında bu biraz gözlem yeteneğiyle de alakalı tabi ama bazen sadece hissiyatta oluyor . Nasıl bir şey derseniz mesela ,bir ortamda yeni tanıştığımız biri hakkında yaptığım yorumlar yeni tanışmamıza rağmen genelde doğru çıkar bu konuşma esnasında kullandığı kelimelerden tutun da el kol hareketlerine kadar ben de yarattığı his ile alakalı (vaaaay bir anda kendimi pisicik güçleri olan biri olarak ilan ettim :D ) 


-Şu devirde bencilliğin tavan yaptığı bir çağda sağlam dostluklar kurabilmek   güçlü yönler kategorisine yazılacak şeylerden biri  bence  . Çoğu insan hayatın gündelik uğraşlarından arkadaşlarına vakit ayıramaz hale geldi belki de işlerine öyle geliyor ama benim için Ailemsiz nasıl olmazsa arkadaşlarımsızsa da olmaz .. İlkokul , lise , üniversite her öğrenim dönemimdeki arkadaş gruplarımla halen daha her fırsatta görüşürüm . 

Onlar için Henüz hiç çiğ tavuk yemek zorunda kalmadım ama ufak tefek şeyler yapıyorum mesela prensip olarak telefon kılıfı kullanmam ama hem lisedeki grubumdan hem de üniversitedeki grubumdan arkadaşlarımdan ikisi bana telefon kılıfı almışlar ben de onları sevindirmek için her buluşmaya gittiğimde onları aldığı kılıfları takıpta gidiyorum :D 

Öyleee işte daha başka şeyler elbette vardır mesela ufacık şeylerden mutlu olurum ama bu çoğu hemcinsim için geçerli bir durum bence :)  Daha fazla uzatmamak adına diğer soruya geçiyorum :D 



11. Biraz da Zayıf Yönlerimizz


-Bir çok arkadaşımın hatta ailemin hem fikir olduğu konu benim "zeki görünen saflardan olmam " Ne demek şimdi bu derseniz .. 

Ben açık sözlüyümdür yani bir şey söyleyeceksem ima etmem o yüzden karşımdakilerinde öyle olduğunu düşünürüm dolayısıyla hayatımda ikili ilişkilerde  amiyane tabirle " şu bana laf soktu"  gibi bir şey hiç dememişimdir çünkü anlamıyorum yani fark etmiyorum. Ne zamanki karşımdaki birisi canımı yakacak işte o zaman iyiliğimi düşünmediğini farkederim.(Tabiki  Bu demek olmuyor herkese koşulsuz güveniyorum orası ayrı konu :) )


- Öhüm öhümmm sonracığmaa ( ne kötüymüş bunları yazma ya :D güçlü yönlerini yazma gayet kolaydı :P )  fevriyimdir efendim . Aniden sinirlenirim. Genel itibariyle sinirli yapım yoktur ama  çabuk parlar sönerim  bu beni tanımayan bir insan için benim sert mizaçlı biri olarak görünmeme sebep olsa da aslında arkasında yanıp söndükten sonra arkasında bolca esprili  birisi yatıyor :) 


- İkna olmak için bir şeyin mantığıma uyması gereklidir.İnatçıyım demiyorum değilim ama  Mantığıma uyma konusunda eğer ki uymazsa işte o zaman biraz inatçılık boyutuna girebiliyor 


12. İlk aracınız neydi ? Peki şuan kullandığınız araç 


İlk kullandığım araç güzel mi güzel bir kırmızı bisikletti :) Tabiki dört tekerlekti siz hiç iki tekerlekle direk bisiklet sürmeyi öğrenen gördünüz müü ben görmedim . Duygusal bir bağ kurmuştum küçükken çok severdim kırmızı bisikletimi sonrasında mavi bir bisikletim oldu onu da severim halen ama kırmızının yeri ayrı şuan bile işe bisikletle gitmek isterdim.Benim biricik hayallerimin şehri Floransa 'da herkesler sabah oldu mu atlar bisikletine işine giderdi keşke bizim ülkemizde de bu yaygın olsa .. 


Şuan kullandığım araç 37 numara :D Kendileri çok konforlu rahat bir araç hiç yarı yolda bırakmıyor yağı suyu benzin derdi yok git diyorsun gidiyor herkese tavsiye ederim :D 


Ama bir gün bu bebek benim olacak B)




21 Nisan 2016 Perşembe

To Miss The SEA !





Yüzme bilmeyen bir Çöl'üm ben dolaşırım kıyılarında

Dinleyiniz 

.. 


Meydan Okuma 7-8-9



7.Yatarken Ne giyersin ? 

Ahahah bu çelinc gittikçe garipleşmeye mi başlıyor bana mı öyle geldi :P  Neyse cevaplayalım bakalım ,evde mümkün mertebe zaten rahat şeylerle dolaşırım öyle aman şu benim pijamam olsun şöyle cicili bicili olsun diye ayrı pijama takımı bile almam . Yazları en serin ne tutacaksa - ki genelde elbise tarzı olur- kışında ne bulursam giyerim üstüme mesela bi kış üstümden rob dö şambır eksik olmamıştı . Sıcak tutuyor diye evde bulup giymiş hiç üstümden çıkarmamıştım. :D Evdeyim yahu ne istersem giyerim erkek kız fark eder mi :) 

rob dö şambır demişken şu videoyu izleyinn ,Rob dö şambır neymiş öğrenin  :D 

-  hıı bir de  Kleopatra  kimmiş öğreneceğiz ya da ben size söyleyeyim yok öyle yunan falan ingiliz kraliyet ailesinden bir soylu o bilmiyosunuz siz ! :D 

8.Sizi Gülümseten Şeyleri Bizimle Paylaşır mısınız ? 

 Gülmek deyin bana  yeter mutlu olmak için büyük şeylere gerek yok  :) İlkokuldayken gülen kız diye çağırırdı bir öğretmenim şimdilerde de arkadaşlarımla aramda genelde şöyle bir diyalog oluyor . 
" yaa mariposa çok özledim seni kahkahanı bile özledim kızım ya "  
bileeee , çok gülüyomuşum da ondan bile diyorlarmış >_< napiyim gülmeyeyim de hayat yeteri kadar sıkıcı zaten , gül geç ;) Öylese buyrun gülmeye 

Üstteki video beni çok güldürdü burdan emeği geçenlere teşekkür ederim :D 

Sonracağıma yine yakın zamanlarda internette rastladığım şu gif beni çok güldürüyor :D 

Bu kermite benzeyen kurbağa figürüye alakalı ne görsem kahkahayı basarım :D bende  de cüzdan gibisi var ama şuan fotoğrafını çekmeye çok üşendim 



Telefonun Ön Kamerasında Kendini Gören Nine videosu "  Kurt kocayınca köpeklerin maskarası olur" sözünü hatırlatsa da  ben bu videoya bakıp gülmeden edemiyorm baya da parodisi dolaştı etrafta :D 

Daha birçok şey var güldüğüm ettiğim ama şimdilik bunlar yeterli bence :) 

9. Hangi Alanda iyi olmak isterdiniz ? 

Bir alanda iyi olmak nedir ? İnsanlar tarafından koyulmuş olan kıstaslara göre ne kadar iyi ne kadar kötü olduğunuzun belli olması mıdır ? Bilmiyorum ama bir insan bence kendisini iyi hissettiği ne varsa onu yapmalı , yeteneğim yok yapamam demesi mazeretten öteye geçmez benim nazarımda zira zevkler tartışılır . Bir insana senin resim yeteneğin yok sen resim yapamazsın denmesi  ne kadar doğru olabilir ki ? Tamam belki estetik kaygılar güdülerek yapılmış bir saptama olabilir ama sonuçta tek bir estetik düşünce yok olamaz da  "bu çağın estetiği" olabilir .. Neticede eğer farklı estetik anlayışları olmasaydı şuan hala mağaralarda çöp adam çizer olurduk .. 

O yüzden bu soruyu Hangi alana vakit ayırmak isterdin olarak cevaplayacağım.

Şimdilik vakit ayıramıyorum ama en yakın zamanda resim sanatına  hayatımda güzel bir yer vereceğim Yani eğer bir şeye  vaktim ayıracaksam bu kesinlikle resim olurdu :) 

Bazen bir deniz kıyısında ya da göl kıyısında herkesten uzak ufak bir baraka önünde kocaman bir çınar ağacının veya mersin ağacının altında arkada güzel bir müzik    tuvalimle başbaşa olduğumu düşünüyorum.. İşte bu mutluluk ! İşte bu hayat ! Hayali bile beni mutlu etmeye gülümsetmeye yetiyor  :) 



19 Nisan 2016 Salı

Meydan Okuma 4-5-6


Yoğun bir hafta sonu geçirdim o yüzden son üçlemeyi biraz geciktirdim ama olsun geç olsun güç olmasın değil mi :) Gelelim çelincımızın 4-5-6 sorularına :) 

4. Soru  - Kim veya  ne olmadan yaşayamazsınız ? Neden 

O'nsuz bir hayat düşünemiyorum. Cidden düşünemiyorum. Ben ölümden korkmam .Ben kaybetmekten korkarım ve bu yüzden sevdiklerim benden önce ölmesinler diye dua ederim gerçekleşir gerçekleşmez orasını kimse bilemez.. 


h   Hayatı dünyayı ne kadar çok sevdiğimi az çok takipçilerim bilirler bu dünyada yaşadığım hiçbir anında ölmeyi vazgeçmeyi düşünmedim . Ama eğer O giderse yaşamanın bir anlamı kalacağını düşünmüyorum. Neticede bulunduğumuz ortamı güzelleştiren şey sevdiklerimizin orada olmasıdır .. Oraya anlam katan onlardır. Benim de hayatımı veren hayatıma anlam katan tek insan . ANNEM olmadan yaşayamam . Fizyolojik olarak bakıldığında varolamazdım da :)  
     
     Neden ? 

      Çünkü o benim annem , çünkü o benim en yakın arkadaşım o benim dostum o benimle ilgili olan ne varsa biraz da  o aslında .. Diğer annelere göre çok başkadır  onunla istediğin kadar saçmalayabilirsin istediğin kadar gülebilir ağlayabilirsin dertlerine en akılcı çözümleri en iyi o bulur çünkü seni en iyi tanıyan O'dur  .Nazar olaylarına pek inanmam ama gerçekten varsa nazar değecek bir ilişkim var Annemle :)  
     
     bu soru tam O'nluk bir soruydu.  Diğer türlü maddi şeyler için yaşayamam diyemem her türlü yaşar insan.. 

    5.Soru - Koleksiyonunu Yaptığınız Herhangi  Bir şey var mı ? 

     Kolleksiyon ,Listeleme işlerinde hiç iyi olmadım benzer şeylerden çok olacağına farklı şeylerden olsun mantığı var sanırım .Ama bu demek değil ki hiç koleksiyonum yok :) Hepimizin efsane oyuncağı Taso 'ların kolleksiyonunu yaptım :) Zamanla kayboldu sanırım bu taso furyası ama benim hala hoşuma gidiyor , diğer kızlar gibi neden bir peçete ya da pul kolleksiyonu yapmadığım hakkında ise en ufak bir fikrim yok :D  Neyse fazla söze de gerek yok gelin sizi küçüklüğünüze götüreyim :) 
     Aslında daha fazlaydı ama dedim ya sıralama dizme işlerini hiç sevmiyorum bu kadarını ancak dizebildim  en sağ taraftakiler kronolojik taso dizilimidir :) 







         *Şekil a sıralama özürlüsü düz bir sıra bile yapamamışım :D looney tunes ile başlayıp jetgillerle devam eden sonrasında bir ara dinozorlara yer verse de pek etki yaratmayan ama pokemon tasolarıyla jübilesini yapan tasogiller sonrasında memoli karakterleriyle devam etti ama hiçbiri pokemon tasoları gibi etki yaratmas ada digimon ve mortal combat sonrasında da beyblade ile  taso serüveni son buldu belki yeni tasolar vardır ama benim için bu koleksiyon sonlandı :)



 6. Soru -Evcil Hayvan olarak ne beslemek isterdiniz ? 
     
      Açıkcası ben hayvanların evde beslenilmesine karşı biriyim mümkün olduğu müddetçe doğal ortamlarında yaşamalılar ama modern yaşamda bahçeli bir evde oturmanın lüks sayıldığı bir dönemdeyiz ve bu yüzden birçok hayvan sever maalesef evinde beslemek zorunda kalıyor aslına bakarsan doğal ortamında beslemenin de zor halleri var ama şuan konumuz değil  , soruya gelecek olursaaak , tabiki Kedi'den başka bir canlı düşünemiyorum eğer bir hayvan olsaydım da bu kedi olurdu bence çok benzer yanlarımız var :P 
     



*Baksanıza şunların şirinliklerine yaa 
  


     Aslında kaplumbağa da besleyebilirim çünkü uzun sene yaşıyorlar , ben evcil hayvanımın benden önce ölmesine katlanamam .. Balık besleyenleri o yüzden anlayamıyorum bir ara evde vardı (Ben almadım ) 1 sene kadar yaşadı sonra bir yere gidecektik komşuya verdik dönüşte hala yaşıyordu ama kuyruğuna bir şey olmuş siyahlık vardı dedim ne bu ne oldu da siyah oldu .. kafam basmamış  meğersem benim balık ölmüş ölünce de komşum ben üzülmeyeyim diye bu kuyruğu siyahlı yeni bir balık almış sonra söyledi bana da .. neyse sonra ben de gittim bir çocuğa verdim balığı çocuklar nedense çok seviyorlar balıkları . 










15 Nisan 2016 Cuma

Duyarlı ve Müzik Severler Arkadaşlarım

Sizlere nacizane iki adet duyurum olacaktı :) Öncelikle duyarlı arkadaşlarıma seslenmek istiyorum ; 

Dünyada kanser hastalığı kadar zarar veren başka bir şey varsa o da kanser hastasının yakını olmaktır. Yakınızdaki insan gün be gün yitip giderken sadece izliyor olmak sizi hastalıktan daha çok canınızı yakar . Elinizden bir şeyler gelmediği için kendinize, kaderinize kızar durursunuz.  Her geçen gün bir çözüm ararsınız ufakta olsa onları mutlu edecek bir şey istersiniz ... 


İşte bu noktada Sanal alem bu hastalara yardım edebilme noktasında çok büyük olanak sağlıyor  deeptone sayesinde benim de minik bir lösemili kardeşimizi mutlu etme kampanyasından haberim oldu . Kendisi henüz 4 yaşında ve bu hastalıkla savaşıyor eğer ki değerli vaktinizi ayırıp deeptone sayfasındaki adrese kartpostal , mektup ,  herhangi kendi hazırlamış olduğunuz bir kart , resim gönderebilirseniz bu miniği az olsa acılarını hafifletmiş yüzüdeki kocaman bir gülümsemeye sebep olmuş  olursunuz unutmayın sizden maddi bir şey değil sadece değerli olan maksimum yarım saatinizi ayırmanızı istiyoruz :) hadi durmayın mutlu edin ki mutlu olun  :)

Diğer duyurum ise, siz müzikseverlere ;  ilgiyle takip ettiğim komşum  Zihnin Arka Sokakları  bugünkü yazısında 2016 yılı içindeki konserleri derlemiş sürekli olarakta güncellemeyi planlıyor hatta bugünkü de   güncellenmiş hali  :) 

Özellikle sizlerle paylaşmak istedim ki liste gözümüzün önünde durdukça belki rahatsız olur vicdan yapar her şeyi bir kenara koyup o çok istediğimiz konsere gidebiliriz diye düşündüm , ne dersiniz :)

*********


21 Nisan Stacey Kent (Zorlu PSM-İstanbul) 

23 Nisan Viktoriya Yermolyeva (Zorlu PSM-İstanbul)

02 Mayıs Steven Wilson (Zorlu PSM-İstanbul)

04 Mayıs Yasmin Levy (MEB Şura Salonu-Ankara) 
05 Mayıs Yasmin Levy (Zorlu PSM-İstanbul)
12 Mayıs Riff Cohen (Jolly Joker Ankara-Ankara)
14 Mayıs Haggard (KüçükÇiftlik Park-İstanbul) YENİ 
15 Mayıs Azelia Banks (KüçükÇiftlik Park-İstanbul)
15 Mayıs Haggard (Jolly Joker Ankara-Ankara) YENİ 
15 Mayıs Joshua Bell (Zorlu PSM-İstanbul)  
15 Mayıs IMANY (Odtü Vişnelik-Ankara) YENİ 
15 Mayıs Riff Cohen (KüçükÇiftlik Park-İstanbul)
16 Mayıs Joshua Bell (Congresium-Ankara) 
27 Mayıs Tindersticks (Zorlu PSM-İstanbul)
28 Mayıs Beirut (KüçükÇiftlik Park-İstanbul) 
05 Haziran Die Antwoord (KüçükÇiftlik Park-İstanbul) YENİ
08 Haziran PJ Harvey (Zorlu PSM-İstanbul)
11 Haziran Sigur Ros (Zorlu PSM-İstanbul)
28 Haziran M83 (Zorlu PSM-İstanbul)ERTELENDİ (tarih bilinmiyor)
10 Temmuz Megadeth (KüçükÇiftlik Park-İstanbul) YENİ
10 Temmuz Sabaton (KüçükÇiftlik Park-İstanbul) YENİ
10 Temmuz Dragonforce (KüçükÇiftlik Park-İstanbul) YENİ
12 Temmuz Scorpions (KüçükÇiftlik Park-İstanbul)
26 Temmuz Muse (KüçükÇiftlik Park-İstanbul) 
29 Temmuz Damien Rice (Zorlu PSM-İstanbul) YENİ
08 Ağustos Sia (KüçükÇiftlik Park-İstanbul)
08 Ağustos Oh Land (KüçükÇiftlik Park-İstanbul)
08 Ağustos Selah Sue (KüçükÇiftlik Park-İstanbul)
27 Ağustos Blind Guardian(KüçükÇiftlik Park-İstanbul) 
15 Kasım Kitaro (Congresium-Ankara)
16 Kasım Kitaro (Zorlu PSM-İstanbul)
19 Kasım Max Richter (Zorlu PSM-İstanbul)


*************

(Black- wonderful life )

Evet wonderful life;
 Eğer paylaşmayı biliyorsak acıyı ve mutluluğu 
Eğer tad almayı biliyorsak hayattan Wonderful Life !!   

13 Nisan 2016 Çarşamba

Hey Bre Dostlar Gelin Meydan Okumaya :) 1-2-3



Merhabalaar hazır bloğun havası yükselmiş baharı getirmişken tempoyu düşürmeden bir meydan okumaya maydanoz olayım dedim , bundan önceki dizi meydan okumasına dizilere karşı bünyemle pek uyuşmadığı için katılamamıştım bu seferkini fırsat bildim hemen  katılayım dedim yalnız her gün yazamayacak gibi duruyorum üstüne farkettim ki her gün yazdığım zaman bazı şeyleri atlayabiliyorum o yüzden 3 günü birleştirip cevaplamayı düşündüm . Hadi başlayalım 

1. Müzik listenizdeki ilk 10 şarkıyı paylaşın. Dinlerken nasıl hissediyorsunuz?

1  ** the mamas and the papas- california dreamin-  
     
    Bu şarkı beni hep bi enerjik kılıyor nedense durduğum yerde dans etmeye falan başlıyorum güne başlama şarkısı olabilecek güzel bir şarkıdır

**Kongos - Come with me now 

Gece gece ne kadar enerjik şarkılar geliyor yahu bu da biraz alternatif - indie tarzı bir şarkı ilk eksen de dinlemiştim 

**The Cure - Lullaby 

aa harbi nerde benim melankolik şarkılarım bak bu da enerjik geldi :D Özellikle yürürken çok dinlerim bu şarkıyı 

** Olafur Arnalds- Fok

Hıh şöylee yaa bi Olafurcuğumu dinleyelim .. Favori parçam bu olmasa da güzeldir bu şarkısı da 

** Anathema - You're not alone 

Yaa ne demezsin kesin öyledir bu şarkıyı dinlerken resmen  vincent ile tartışıyorum .O bana you're not alone dedikçe show me diye bağırasım geliyor :P 

**Kreş - Yarım kalan Şarap 

Bu şarkıyı sizinle paylaşmam lazım , gerçekten çok özel bir şarkı üstüne yoruma gerek yok 

**m83-Midnigh City 
İtiraf ediyorummm Bu şarkıyı ilk araba reklamında görmüş dinlemiş bayılmış shazamlamak  için kırk saat tv başında beklemiştim böyle de takıntılıyım 

**Yndi Halda -İlluminate my heart , my darling

Hani bazı insanlar yüreğim yanıyor der ya insan işte o insana açacaksın bu şarkıyı yürek yangını neymiş görecek benim için arabesk budur . 

**Ozzy Osborne - Dreamer

İ m just a DREAMEEER  !!

** Guns n roses- Civil War 



Gerçek sanatçı duruşuyla belli olur   şu günlerde  ihtiyacımız olan şeylerden belki de en önemlisi böyle sanatçılar ..

Gelelim 2. Gün 2. günün sorusu göbek adınız var mı sorusuydu . Hiçbir zaman olmadı pek bi mantığını da anlamam göbek adı neden vardır anne baba anlaşamadı da hadi diğer ismi de göbek adı mı olsun dediler bilemiyorum ki 

3. Gün  Cüzdanınızda neler olduğunuzu bizim paylaşın 

Fotoğraf falan çekmek isterdim ama cidden öyle elle tutulur şeyler yok para ve kimlik kartları bir de bir tane kredi kartım var belki bir iki fiş vardır niye o fişleri cüzdanımda tutuyorum bilmiyorum ama ne zaman baksam fişler cüzdanımda oluyor ne ara koyuyorum hiçbir fikrim yok :D 


Eveet 3 günü de yazdığıma göre bir sonraki 3 te görüşmek üzere aa katılmak isteyen varsa Saçaklının not defterine bir uğrasın derim ;) 



10 Nisan 2016 Pazar

Kum Tanesi


Büyük mü büyük bir Çölde ufak mı ufak bir kum tanesi yaşarmış.
Kendini bildi bileli  kader adını verdikleri bir rüzgar tarafından çölün içinde ordan oraya savrulur dururmuş.
Sayısı bilinmeyecek kadar çok kum tanesiyle birlikte yaşarmış yaşamasına ama kendini diğerlerinden farklı görürmüş bizim bu kum tanesi 
Bir kere Hedefleri varmış herkesten farklı hedefleri ..
Öyle hedeflermiş ki bunlar , Çölü aşıp geçeceğine inandırmış kendisini ..
Etrafındaki diğer taneler yapma etme çok zor olur yapamazsın yaşa git işte güzel güzel süreklen bizim gibi ordan oraya demişler 
Kum tanesi bu, dinler mi kapamış kulaklarını yummuş gözünü çalışmış da  çalışmış ..
Bütün isteği  rüzgar ile konuşabilmekmiş , hedeflerine ancak rüzgar yardım ederse ulaşabileceğini düşünüyormuş 
Yıllar yılı kovalamış ama kum tanesi pes etmemiş 
Bir gün yine çölün tam tepesinde  o güzel pırıltılı güneşin olduğu bir vakit rüzgar başlamış esmeye 
Estikçe bizim kum tanesi sevinmiş , o kadar çok sevinmiş ki 
-sonunda demiş rüzgar beni duydu !
-Beni almaya gelecek ! Demiş
Diğer kum taneleri inanmamış bizimkine yine hayal kuruyorsun bu günün diğer günlerden farkı yok 
-Yine esip gidecek ! demişler 
-Hayır demiş kum tanesi beni duyacak inanıyorum ! 
Bir kaç saat geçmiş rüzgar hala çölün sıcak kum tanelerini oradan oraya sürüklüye dursun 
Bizim ufak kum tanesi direnmiş Rüzgara .
-Ey Rüzgar beni dinleyene kadar gitmiyorum hiçbir yere diye bağırmış . 
Öyle yüksek sesle bağırmış ki çöldeki bütün kum taneleri titremiş ,Toprak deprem oluyor sanmış
Ama  Rüzgar bu güçlü kuvvetli  ; Ufacık  kum tanesinin sesini nasıl duysun .. 
Estikçe esmiş o estikçe kum taneleri oradan oraya savrulmaya devam etmiş .
Kum tanesi Rüzgar o kadar çok kuvvetli esiyor ki sanırım benim sesimi duyamadı diye düşünmüş .
Çalışmalarına devam etmiş bu sefer de  Rüzgardan daha kuvvetli olacağına inandırmış kendisini ,
Kum tanesi mile dönüşünceye dek inanmış ,
İnandıkça uğraşmış durmuş bütün hayatı boyunca , Rüzgar ile konuşabilmek onun yardımıyla Çölü aşabilmek  için uğraşmış.. .. 
Ama Ufak kum tanesinin bilemediği veya bilmek istemediği bilip de  unuttuğu bir şey varmış .. 
Rüzgar sağırmış .




Çölde bir kum tanesinden farksızken biz  , ne kadar değersiz olduğumuzu unutuyoruz fazla önemsiyoruz belki de kendimizi çevremizi etrafımızı ve olup bitenleri.. Sonumuzun nasıl olacağı belliyken ne diye bu çaba sormak yerine Yaşadığımız süreyi iyi geçirmek için uğraşıyoruz 

Çölde bir kum tanesiyken kendimizi bir yıldız tozu olduğumuza inandırmaya çalışıyoruz . Biz bir şeyler  için hep uğraşıyoruz nedeni ve sonucu düşünmeden yaşıyoruz biz yaşıyoruz zaman geçiyor hayat devam ediyor.. Hayat HEP devam ediyor .

6 Nisan 2016 Çarşamba

Bahar Gelmiş Diyorlar DOĞRU mu ?

Bahar kapımı çaldı , evde yokummm diye bağırdım.Malum melankoli göbek adım ne işim olur çiçek böcek baharla falan kış yağmur melankoli ile işim benim ama Bahar bu  Laf söz dinler mi , kapıdan kovsan bacadan girer bütün sıcaklığıyla , debelenir durur etrafınızda sizi neşelendirmek için yapmadığı şaklabanlık kalmaz bütün çiçekleri etrafınıza sizi mutlu etmek için gönderir. Mutlu olursunuz olmazsınız o size kalmış ama baharın gelmesiyle en karanlık yüreklerde bile bir çiçeğin açışı gibi mutluluk yeşeriverir ..


(İmagine Dragons- on top of the world )







Bu papatyaların altında yattığınızı düşünün .. Hiçbir şey düşünmeden amaçsız gökyüzünü seyrettiğinizi , hafif bir rüzgar güneş batmakta  etrafta kuş sesi harici hiçbir tını yok tek tük bulut var gökyüzünde onlar da sizi selamlayıp geçiyor siz de onları .. Doğa size gülümsüyor siz de onlara .. Mükemmel bir his değil mi bence de  :) Bu histen daha güzel bir şey varsa o da onlarla konuşmaktır .




Konuşmak evet .. Mesela ben Papatyaların Yanlarına gittim konuştum  sizi çekmek istiyorum izin verir misiniz dedim , her biri zaten benim fotoğraf makinemi görünce beni çek beni çek ben de ünlü olayım diye bağırmaya başladı . O yüzden anlaştık yani sıkıntı olmadı , bir ara yanlış bir tepeye çıkmışım inmekte zorlandım tamammm inemedim  ama neticede amatör dağcı olduğumu kabul edersek ilk defa dağda kalışım değil :D  neticede indim yalnızzz inerken belki bir iki dağ faresinin yuvasına basmış  ve zarar vermiş olabilirim , üzgünüm  basmasaydım inemezdim ama :/
Sevgili dağ fareciklerinden özür diliyoruum  baharınızı tüm içten dileklerimle kutluyorummm , umarım bu bahar kışın bütün hüzünlerini alıp götürür mükemmel bir yaz bizi bekler  :) 

*Bu çekimlerde ve gezinti esnasında hiçbir canlıya( çiçeğe ) zarar verilmemiştir. 

2 Nisan 2016 Cumartesi

Bir ayakkabı ve Kötülük Üzerine Düşünceler


Köşeyi döndüğümde bir kalabalık gördüm. Herkes beyaz sandalyelere oturmuş sessiz sessiz konuşuyorlardı. O beyaz sandalyeler çıktı mı meydana akıllara biri iyi biri kötü iki şey gelirdi .

İyiyse; mahallemizde düğün var demektir .Şöyle baktığında eğer bir evde bayrak asılıysa muhtemelen o evden biri evleniyor o beyaz sandalyeli kalabalık da o evin misafirlerini oluşturuyordur.
Kötüyse; mahallemizden biri taşınmış demektir taşınmış derken bi sokak öteye değil tahtalı köye taşınmıştır. Eğer böyle bir şey varsa bir evin dışında bir çift  ayakkabı görürsün bu ölen kişinin ayakkabısıdır. Beyaz sandalyeliler de tanısın tanımasın o ölen kişinin sevdiklerinden oluşur .

Açıkçası İyi kısmı pek ilgimi çekmiyor . Özellikle de Tüketim çağında her şeyden çabuk sıkılan insanlar haline geldiğimizi düşünürsek bir insanın hayatı boyunca aynı kişiyle birlikte olma amacıyla verdiği yemin pekte inandırıcı değil. O yüzden işin o kısmıyla ilgilenmiyorum beni bekleyen gizem asıl kötü tarafında , kötü derken kime göre kötü neye göre kötü ?
Ruhu kararmış beyinleri köhneleşmiş bu insanların yanından ayrılmak elbette kötü değil kötü olan kısım Bu güzel dünyadan gitmektir , tabi gidiyorsa , inancımıza göre gidiyormuş gider gitmez orasını bilemiyoruz insanları pekte ilgilendirmiyor aslında , oraya gelen bir çok insan " başın sağolsun" derken bile akşam ne yesem , o niye bana öyle dedi gibi gereksiz gündelik düşüncelerle boğuluyor Oluyor.

-Başın sağolsun..
-( hee evet başım sağolsun iyi ki o öldü iyi ki  ben yaşıyorum bunu mu diyosun yani bana !!!) Dostlar sağolsun..

Dostlar ..kötü günde belli olur derler peki ama kime göre kötü ?
Onun için aslında kötü olmayan " Miras bana kaldı oh olsun" diyen evladın o gün dostu belli olur mu ? yoksa "onsuz naparım ben de öleceğim "diyen birisinin mi dostu belli olur .. Herkesin kötüsü kendisine göre değişir o yüzden ,  kötü günde belli olan şey dostluk değildir aslında belli olan şey kimlerle aynı şeye " kötü" sıfatını yakıştırdığındır.

Sokağa çıkarılan Bir ayakkabının yaptırdıklarına bakın hele bana kötü'lüğü sorgulatacak ..  Sahi ne kadar çok gezdi de cezalandırılıyor . Sahibini "kötü" yerlere mi götürdü o yüzden mi kapı dışarı edildi yoksa kötü yerler ; Lunapark gibi mi ya da otobüs durağı  kötü yer neresi olabilir ki , kimbilir .. Vallahi ben bilmiyorum.
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...