14 Temmuz 2016 Perşembe

Bir kuaför Macerası - Tüketici Hakem Heyeti -

    


    An itibariyle su an benim icin dunyadaki cehennemlerin birindeyim . Cehenneme henüz gitmedim (cehenneme gideceginden emin) ama bunun gibi bir yerler olacagina eminim neredesin derseniz su an bir bayan kuaförundeyim .

Nefretlik yerdir benim icin oyleki sirf bu yuzden 2 senedir kuafore gitmemistim bana gore herkes kendi kuaforu olabilecek yetenege sahip ancak nedendir bilinmez ulkemizde bir kuaforluk furyasi var buyuk kucuk her yerlesim bolgesinde once muhtarlik sonra kuafor aciliyor (gerci en kanli savas olarak dunya tarihine gecen ikinci dunya savasinda bile tuketimi en az dusen urunun kozmetik oldugu bir dunya da sasirmamak lazim) boyle bir gercek varken kuaforlere olan bu dusmanligimin sebebine gelecek olursak bir kere her seyden once o sandalyede saatlerce  bir yandan fön sesi diger yandan zehirli pop sarkilari beni kahrediyor sıkıntıdan patliyorum . Her önüne gelen diğer ülkelere nazaran çok basit bir şekilde ustalık belgesi alabildiği için yeterli donanıma ve tecrübeye sahip olamadan salon sahibi oluyorlar ve sonucunda çoğunlukla ne yaptirmak istedigimi anlayaman olmasını istediğim şeyden çok fazla farklı durumlar ortaya çıkıyor bir ya da ikidir kuaför salonlarından olarak mutlu ayrıldığım , böyle bir ilişkim var yani kuaförlük mesleğiyle .

  Gelelim bu yazının asıl sebebine , genelde şöyle bir düşünce vardır mutsuz hissediyorsan depresyondaysan kuaföre git kendinde bir yenilik yap moralin yerine gelsin mutlu ol, pek inanmam bu düşünceye oldukça saçma gelir ama şu aralar fazlaca sıkıldığım için hadi dedim deneyelim belki işe yarar . Vardım Hiç tanımadığım kuaförün birine ne istediğimi söyledim oldukça fahiş bir fiyat söyleyince ben de fazla olduğunu  dile getirdim karşılığında kullandıkları karışımın  İtalya 'dan geldiğini söyledi neyse anlaştık başladı yapmaya yine Gülşenin şarkısını 2 .hande yenerininkini 3. kez çalışından sonra ben sıkılmaya başladım .Etrafa bakıyorum aynadan falan salonun içine orada çalışanlardan biri girdi elindeki poşet dikkatimi çekti  başladım kızı izlemeye , poşeti önce tezgahın üzerine koydu içinden bir şişe çıkardı   sonra dolaptan çıkardığı başka bir şişenin içine bu karışımı boşalattıp benim kuaföre verdi ben durur muyum tabi sizin İtalya 'da ne kadar yakınmış dedim adam şok haliyle ağzında bir şeyler geveledi durdu . Neyse dedim olur böyle klasik Türk esnafı işte işlem tamam tabiki sonuç istediğim gibi olmadı ama şaşırmadım hiçbir zaman istediğim gibi olmaz diye düşünerek teşekkür edip çıktım bir gün sonra ne göreyim
Bir gün sonra saçım kesinlikle istediğim gibi olmamış verdiğim 100 TL mı yanayım yoksa  saçımın yıprandığına mı  .. Tabiki tekrardan kuaför salonuna gittim konuştum ve tabiki şaşırmayan sonuç hatasını kabul etmedi  bu durumda ne yapmalı ?

 Olayın can alııcı noktasına gelelim böyle bir durumla birçok arkadaşım karşılaşıyor ama çoğunlukla ne bazısı ne yapacağını bilmediği için bazısı da  fiyatın düşüklüğünden uğraşmak istemiyor amaa  her gün 1 kişiye bu tarz hatalı bir uygulama yapıldığını düşünsenize özellikle de bu kadar çok kuaför varken kabul edilebilir bir durum değil o yüzden sizin ya da bir başka tanıdığınızın başına gelebilecek bu çok olası durumda hemen önce kuaförün kendisiyle uzlaşmaya çalışıyorsunz olmadı mı o zaman bulunduğunuz yerdeki  esnaf ve sanatkarlar odasına gidiyor ve kısaca olayı anlatıcı bir şikayet dilekçesi yazıp durumu oda vesilesiyle çözmeye çalışıyorsunuz ( ki genelde çözemiyorsunuz ) başarılı olamamanız durumda iseee bulunduğunuz ilçenin hakem heyetine maktu olarak internetten bulabileceğiniz bir dilekçe ile ücret iadenizi talep ediyorsunuz ortalama 3 ay gibi bir sürede cevap veriyorlar ve genelde yüzde seksen tüketiciyi haklı buluyorlar.

Sadece kuaför de değil aldığınız bir ürünü , diktirdiğiniz bir kıyafeti , her türlü tüketim adı altında her şeyi hakem heyetinde şikayet edebilirsiniz hatta çektiğiniz kredilerin masraf ücretlerini için bankaları bile şikayet edebilirsiniz.

Hakem heyetleri Çok  eski bir uygulama değil ama şimdiden çok fazla yayıldı artık tüketici hakkını arıyor ve bunu yaparken uzun sürelere mahkeme koridorlarına ve fazla fazla harç paralarını ödemesine gerek kalmıyor . Sizin ya da bir tanıdığınızın başına gelebilecek her olası durumda Aklınızda bulunsun :)

Ayrıntılı soru sormak isteyen olursa yorum panelinden ve  twitter adresimden bana ulaşabilir , dertsiz tasasız günler dilerim :)


(Kalben- Saçlar ) 


10 yorum:

  1. Yazınızı okudum. Herkes hakkını aramalı.

    YanıtlaSil
  2. Yol gösterici bir yazı. İliştirilen Müzik de güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim , genel de çoğu kişinin bildiği ama uygulamaya gelince çekindiği uğraşmadığı konular ..

      Sil
  3. Erkek berberi candır. Tamam dangır dungur kesiyor bir çoğu ama en azından sağdan soldan toplatarak bu tarz hataları kısmen düzeltebiliyorlar. Kalben'i de izlemek istiyorum. Şebnem Ferah şarkısı da önerir misin ? :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. onlar da iki cm saç için çok fazla para alıyorlar ya erkek olsam berbere gitmezdim sanırım iki cm fazlalık değil mi ya bırak dağınık kalsın derdim ya da kendim iş başına :)
      Kalben rakipleri arasından çok güzel sıyrıldı ilk sevmemiştim ama şuaralar ısındım kendisine
      İtiraf etmeli ki son iki albümleri çok iyi değil o yüzden daha çok eski albümlerinden önerebilirim hatta direk Kelimeler Yetse albümünü önerebilirim bütün şarkıları muhteşemdir ( iyi kötü - babam oğlum - kırmızı rugan ayakkabılar - gözlerimin etrafındaki çizgiler) diğer albümlerden - oyunun sonu , korkarak yaşıyorsan - bu aşka fazla sana - serapmış ı önerebilirim bu gidişle bütün şarkılarını yazacağım o yüzden ben susuyorum :D

      Sil
  4. aaaaa yani düştün mü peşineee kazandın mıı bravooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kazanma diye bir şey yok bunda deep hakem heyeti oluyor mahkemeye başvurmadım :) daha sonuçlanmadı ama yüzde 80 tüketici lehine sonuç oluyormuş

      Sil
  5. Benzer bir durumu ben de yaşadım suan şinirden uyuyamiyorum sonuç ne oldu ben de b
    Basvurmalimiyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yoğun olduğu için maalesef hala başvuru sonuçlanmadı ama miktar düşük olduğu için hukuki yoldan başvurmanız gereken de tüketici hakem heyetleri haricinde bir yol yok ancak 3.200 TL den yüksekse doğrudan tüketici mahkemesine gidebiliyorsunuz uğraşamam derseniz en azından berberler odasına şikayetinizi bildirebilirsiniz , disiplinsel olarak yaptırım uygulayabilirler.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...